niedziela, 1 lutego 2015

Mój Idol - Igor Herbut

Hej, dzisiaj długo zastanawiałam się nad tematem posta i nie mogłam nic wymyślić. W związku z tym przyznaję, że podpatrzyłam pomysł z pewnej strony internetowej.
Wracając do tematu posta, tak naprawdę nie ma ludzi, za którymi szaleję i śledzę ich życie cały czas. Jednak jest parę osób, które lubię i cenię. Dzisiaj napiszę wam o Igorze Herbucie

Igor Herbut jest polskim piosenkarzem, kompozytorem i autorem tekstów a także założycielem i wokalistą zespołu  LemON. Jest pochodzenia łemkowskiego.



Na początek historia jego kariery:

Pod koniec 2011 roku ze swoim kuzynem Adamem Horoszczakiem wziął udział w precastingu do 3. edycji programu talent show Must be the music. Tylko muzyka , który przeszedł pomyślnie i zakwalifikował się do następnego etapu. Herbut spontanicznie zaprosił do współpracy kilku innych muzyków i założył zespół LemON, z którym brał udział w dalszych etapach show. Grupie udało się dojść do finału, w którym ostatecznie zdobyli główną nagrodę


27 listopada 2012 wraz z zespołem wydał album zatytułowany LemON na który współtworzył większość kompozycji. Wydawnictwo dotarło do 9. miejsca listy najlepiej sprzedających się albumów w Polsce OLiS. Ponadto płycie przyznano certyfikat platynowej za sprzedaż w nakładzie przekraczającym 30 tysięcy sztuk.


Pod koniec 2013 roku producenci filmu Wkręceni zaprosili go do nagrania piosenki promującej produkcję. W wyniku współpracy Herbuta (tekst i muzyka) z Anią Dąbrowską (muzyka), Małgorzatą Dacko (tekst), Aleksandrem Świerkotem (muzyka) i Jakubem Galińskim (muzyka) powstał utwór "Wkręceni-Nie ufaj mi" 20 grudnia 2013 kompozycja została wydana również jako singel i stała się przebojem. Utwór był notowany na 2. miejscu listy AirPlay, najczęściej granych utworów w polskich rozgłośniach radiowych oraz na wielu radiowych listach przebojów m.in. na 1. miejscu na liście w radiach RMF, ESKA czy Radiu Szczecin.


7 czerwca 2014 wystąpił w koncercie SuperJedynki, odbywającym się w ramach 51 Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu, gdzie zaśpiewał singel „Wkręceni – Nie ufaj mi” Podczas koncertu został nagrodzony Super Jedynka w kategorii SuperArtysta



Dlaczego go lubię:

Igor jest jednym z tych artystów, którzy od razu wzbudzają sympatię. Byłam na koncercie zespołu LemON i urzekł mnie on swoją skromnością, charakterem i poczuciem humoru. Oprócz tego podobają mi się jego teksty, oraz głos z lekką chrypką. Jest on inteligentnym, czarującym i przyjacielskim a przy tym wrażliwym i spokojnym człowiekiem. Swoją wrażliwość wyraża poprzez teksty oraz występy. Przyznaje się do swoich korzeni i jest z nich dumny. Na płycie "LemON" jest wiele utworów łemkowskich, a sama nazwa to nie cytryna po angielsku, ale połączenie słów Łemkowie i on co znaczy włączać. Myślę, że Igor jest tak wspaniałym człowiekiem jak artystą.

1 komentarz:

  1. Bardzo dobrze napisane o Igorze. Niezwykle wrażliwy artysta. Kogoś takiego brakowało w Polsce. Nie wywołuję żadnych skandali. Jego teksty są przepełnione emocjami. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń