czwartek, 19 lutego 2015

O gustach się nie dyskutuje, czyli o szacunku do cudzych pasji.

Witam. Do dzisiejszego posta skłoniła mnie pewna sytuacja. Wczoraj rozmawiałam z pewnym człowiekiem i jednocześnie uczyłam się do sprawdzianu z chemii. On patrzył do mojej książki i powiedział, że chemia jest nudna. Oburzyło mnie to. Spytałam dlaczego. On odparł, że chemia jest nauką, która tylko odkrywa coś, co już istnieje i nie tworzy nic nowego, natomiast mechatronika (jest na profilu mechatronik) jest ciekawa, ponieważ tam się tworzy jakieś nowe rzeczy. Nie zgodziłam się z tym. Wywiązała się między nami kłótnia na ten temat. Bolało mnie to, że on upiera się przy swojej pasji i nie przyjmuje do wiadomości o tym, że istnieją też inne równie ciekawe sfery życia. To przykre. Ale nie będę się tym przejmować. Dalej będę uczyć się chemii ponieważ zafascynowało mnie to. Uwielbiam biologię, ale chemia też jest fajna. Nie żałuję, że jestem na  tym profilu. Wystarczy mieć otwarty umysł, a w każdej rzeczy znajdzie się coś ciekawego :)

Życzę wam, żebyście nigdy nie rezygnowali ze swoich pasji i marzeń z powodu takich głupich powodów jak opinie i docinki innych. Jeśli macie swój cel i chcecie do niego dążyć, to osiągniecie to. A wtedy ci, co się z was wyśmiewali przyjdą do was z fałszywym uśmiechem i z prośbą o pomoc w ich beznadziejnym życiu...

1 komentarz:

  1. Oj tak... nigdy nie warto się poddawać z powodu opinii innych. Zawsze trzeba walczyć o swoje do końca. Wiele osób zmieniających zdanie pod wpływem otoczenia, nie jest z tego powodu zadowolona... :)

    OdpowiedzUsuń