niedziela, 8 marca 2015

Kilka słów na temat zup

Hej, myślałam, że już nie napiszę, ale czemu nie. Skąd taki temat? A no stąd, że ostatnio często boli mnie brzuch i poszłam do pielęgniarki szkolnej. Ona spytała się mnie czy jem zupy. Przyznałam, że rzadko. W internacie są zupy, ale nie za dobre. Więc jem tylko drugie dania. Tymczasem, zupy trzeba jeść. Dlaczego?

Bo bez spożywania zup i bez picia odpowiedniej ilości wody w naszym układzie pokarmowym jest za mało płynów. A to prowadzi do problemów, w skrajnych przypadkach do wrzodów. Zupy są źródłem niezbędnych składników odżywczych: beta-karotenu, błonnika, kwasów organicznych, tłuszczów, białek, witaminy D, E, C, B, minerałów. Oprócz tego znakomicie rozgrzewają i są łatwe w przygotowaniu. Są sycące, ale nie tuczą. Dlatego jedzmy zupy, bo to zdrowe!
Właściwie ugotowana zupa jest źródłem niezbędnych składników odżywczych. Sporo w niej minerałów: potasu (reguluje gospodarkę wodną i ciśnienie krwi), fosforu i wapnia (budulec kości i zębów), żelaza, magnezu, fluoru. Dostarcza witaminy E i beta-karotenu (zwalczają wolne rodniki), kwasów organicznych i błonnika (regulują trawienie). Krótko gotowane zupy warzywne zawierają też pewną ilość witaminy C (silny antyoksydant) i witamin B (wzmacniają układ nerwowy, chronią przed skutkami stresu). W zupie na wywarze mięsnym jest białko i tłuszcz (umożliwia przyswojenie witaminy A, D, E i K). Zupa z makaronem, ryżem, kaszą dostarcza węglowodanów (źródło energii), a z dodatkiem mleka – witaminy D.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/5-powodow-dla-ktorych-warto-jesc-zupy_36420.html
Właściwie ugotowana zupa jest źródłem niezbędnych składników odżywczych. Sporo w niej minerałów: potasu (reguluje gospodarkę wodną i ciśnienie krwi), fosforu i wapnia (budulec kości i zębów), żelaza, magnezu, fluoru. Dostarcza witaminy E i beta-karotenu (zwalczają wolne rodniki), kwasów organicznych i błonnika (regulują trawienie). Krótko gotowane zupy warzywne zawierają też pewną ilość witaminy C (silny antyoksydant) i witamin B (wzmacniają układ nerwowy, chronią przed skutkami stresu). W zupie na wywarze mięsnym jest białko i tłuszcz (umożliwia przyswojenie witaminy A, D, E i K). Zupa z makaronem, ryżem, kaszą dostarcza węglowodanów (źródło energii), a z dodatkiem mleka – witaminy D.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/5-powodow-dla-ktorych-warto-jesc-zupy_36420.htmlZupy dostarczają nam wiele składników odżywczych, witamin E, B, C, beta-karotenu (zwalcza wolne rodniki), kwasów organicznych i błonnika (reguluje trawienie) , minerałów: potasu (reguluje gospodarkę wodną i ciśnienie krwi), fluoru, fosforu, wapnia, żelaza, magnezu. W zupie gotowanej na mięsie są białka i tłuszcze, a dodatki do zup, np. makaron dostarczają węglowodanów. Te z dodatkiem mleka są źródłem witaminy D. Zupy są sposobem na dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilości warzyw. Znakomicie rozgrzewają, są dobre na przeziębienie (słynny rosół).
Właściwie ugotowana zupa jest źródłem niezbędnych składników odżywczych. Sporo w niej minerałów: potasu (reguluje gospodarkę wodną i ciśnienie krwi), fosforu i wapnia (budulec kości i zębów), żelaza, magnezu, fluoru. Dostarcza witaminy E i beta-karotenu (zwalczają wolne rodniki), kwasów organicznych i błonnika (regulują trawienie). Krótko gotowane zupy warzywne zawierają też pewną ilość witaminy C (silny antyoksydant) i witamin B (wzmacniają układ nerwowy, chronią przed skutkami stresu). W zupie na wywarze mięsnym jest białko i tłuszcz (umożliwia przyswojenie witaminy A, D, E i K). Zupa z makaronem, ryżem, kaszą dostarcza węglowodanów (źródło energii), a z dodatkiem mleka – witaminy D.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/5-powodow-dla-ktorych-warto-jesc-zupy_36420.html
potasu (reguluje gospodarkę wodną i ciśnienie krwi), fosforu i wapnia (budulec kości i zębów), żelaza, magnezu, fluoru. Dostarcza witaminy E i beta-karotenu (zwalczają wolne rodniki), kwasów organicznych i błonnika (regulują trawienie). Krótko gotowane zupy warzywne zawierają też pewną ilość witaminy C (silny antyoksydant) i witamin B (wzmacniają układ nerwowy, chronią przed skutkami stresu). W zupie na wywarze mięsnym jest białko i tłuszcz (umożliwia przyswojenie witaminy A, D, E i K). Zupa z makaronem, ryżem, kaszą dostarcza węglowodanów (źródło energii), a z dodatkiem mleka – witaminy D.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/5-powodow-dla-ktorych-warto-jesc-zupy_36420.html


potasu (reguluje gospodarkę wodną i ciśnienie krwi), fosforu i wapnia (budulec kości i zębów), żelaza, magnezu, fluoru. Dostarcza witaminy E i beta-karotenu (zwalczają wolne rodniki), kwasów organicznych i błonnika (regulują trawienie). Krótko gotowane zupy warzywne zawierają też pewną ilość witaminy C (silny antyoksydant) i witamin B (wzmacniają układ nerwowy, chronią przed skutkami stresu). W zupie na wywarze mięsnym jest białko i tłuszcz (umożliwia przyswojenie witaminy A, D, E i K). Zupa z makaronem, ryżem, kaszą dostarcza węglowodanów (źródło energii), a z dodatkiem mleka – witaminy D.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/5-powodow-dla-ktorych-warto-jesc-zupy_36420.htmlą sposobem na jedzenie odpowiedniej ilości warzyw. Są niskokaloryczne, jeśli są ugotowane na chudym mięsie i z małą ilością ryżu lub makaronu. Zupy też dobrze rozgrzewają. Są łatwe w przygotowaniu. Najbardziej treściwe są zupy kremy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz