niedziela, 12 kwietnia 2015

Kwiecień w słowach: Jak prowadzić dobrego bloga

Hej, dzisiaj mam dla was specjalny poradnik.

Dla każdego, kto nie wie jak,gdzie i o czym pisać bloga.

Nie twierdzę, że mój blog jest najlepszy i potrafię go promować. Aczkolwiek chcę podzielić się z wami swoimi doświadczeniami.

Zacznijmy od tego gdzie założyć bloga.

Masz do wyboru multum stron, najpopularniejsze to jednak Tumblr, Blogspot, Wordpress. Tumblr to platforma microblogowa, więc jest to trochę inne, aczkolwiek bardzo podobne.

No dobrze. Założyłeś konto. Teraz zaczyna się zabawa.

Piszesz pierwszy post. O czym? *panika*

Spokojnie!

Przedstaw się, napisz, że zakładasz bloga, bo od dawna o tym myślałeś, bo ci się nudzi i co lubisz, czego nie, a co cię denerwuje.

Nie pisz o czym będzie blog. Napiszesz to w drugiej notce.

Na następny dzień masz tylko 3 wyświetlenia i zero komentarzy (o nie, why?!)

To nic. Napisz, o czym będzie blog

Dobra, masz, blog będzie lajfstajlowy, czyli po prostu o tobie i twojej jakże ciekawej egzystencji.

No i git. 

Dwa dni później patrzysz: jest jeden kom. Sprawdzasz: "fajnie, wbijaj do mnie" . Myślisz: "co, tylko tyle"
*rozpacz*

No to masz problem...

Co zrobić? 

1. wejdź na konto tego blogera i zaobserwuj go. 
2. zaobserwuj wszystkich jego obserwowanych
3. wszędzie zostaw komentarz: fajnie, zapraszam do mnie <link> 
4. znajdź innego blogera
5.powtórz

Oki, masz już obserwatorów. Ale chwila: co dalej?

napisz post o tym jak ci minął dzień. opowiedz co robiłeś, wstaw zdjęcia posiłków, które jadłeś, książki, którą przeczytałeś (nie ważne ile, choćby tytuł), porób zdjęcia czegokolwiek. Wstaw dużo zdjęć i napisz parę słów. Uff, masz kolejny post. 

Teraz promuj się
Wróć do instrukcji.
 Znowu napisz posta, tym razem o czymś innym. o czymkolwiek.

Powtórz czynności od początku.


A i jakże mogłabym o tym zapomnieć. Ustaw sobie fajny wygląd. Zrób nagłówek z fajnych zdjęć z neta, wymyśl nazwę ( zwariowanalalla na przykład) a jeśli chcesz być fajniejszy, to po angielsku, np. life is only dreams.... lub coś w tym stylu. Ustaw sobie fajne kolorki, bajerki i masz.

Masz super bloga. Pisz tak jak piszą inni, tak aby mieć jak najwięcej czytelników.

I najważniejsze: Bądź ORYGINALNY. Bo to modne


P.S. Post w ramach projektu miesiąc w słowach u Różowej Klary, pt. [ANTY]poradnik

3 komentarze:

  1. Hehehe... Ja nigdy nie prosiłam o obserwacje i nie zostawiłam swoich linków :)

    ale podoba mi się lekko ironiczna forma tego posta.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne, wbijaj do mnie! - http://ekspresem-przez-zycie.blogspot.com/

    A tak całkiem poważnie to porady niby banalne i proste, bo każdy o nich właściwie wie, ale niekiedy bardzo trudno jest wypromować siebie w gąszczu wielu już istniejących blogów. Ja na przykład powróciłam do sfery blogowej po kilku latach ze swoim własnym kątem w sieci. Nie do końca jeszcze wiem jak tu się teraz odnaleźć, choć przyznam że idzie mi coraz lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne, do mnie też wbijaj! - http://dzikadusza9.blogspot.com/

    Rozwalił mnie ten antyporadnik. A przecież istnieją takie blogi...

    OdpowiedzUsuń