sobota, 4 kwietnia 2015

Kwiecień w słowach: Świątecznie



Dzisiaj zaczynam wyzwanie blogowe Różowej Klary pod tytułem "Kwiecień w słowach".




Jako pierwszy temat posta wybrałam "Świątecznie". 

Co mogę powiedzieć o tych świętach? Choć nie mają takiego klimatu jak święta Bożego Narodzenia, to jednak mają swój urok, ale przede wszystkim cenię je za to, że skłaniają mnie do refleksji. 

Obchody Triduum Paschalnego są szczególnym czasem. Najbardziej poruszająca dla mnie jest liturgia wielkopiątkowa. Wtedy to dociera do mnie to, jaką ofiarę złożył Chrystus aby nas zbawić. Wtedy uświadamiam sobie, jakim niewdzięcznym człowiekiem jestem. Żałuję za moje grzechy, lecz potem znowu je popełniam. Chcę się zmienić, ale do tej pory mi się to nie udaje...

Poza tym lubię sobotnie święcenie koszyczków. To przygotowywanie, malowanie pisanek, potem wspólne śniadanie wielkanocne, to wszystko sprawia, że te święta też mają swój klimat. Może nie tak odczuwalny, ale równie wspaniały. Poniżej zdjęcia z przygotowań do święcenia.








 Życzę wam by te święta były pełne radości, spokoju i miłości i żebyście zgromadzeni przy wielkanocnym stole wybaczyli sobie wzajemne winy, a zmartwychwstały Chrystus niech gości w waszych sercach. Do napisania: Buziaki :*

3 komentarze:

  1. Wielkanoc zupełnie inne święta, ale mają swój urok.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak Święta Wielkanocne mają coś w sobie ,że je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasteczko z baziami jest świetne! ;)) Kusi kusi ;)

    OdpowiedzUsuń