niedziela, 8 marca 2015

Kilka słów na temat zup

Hej, myślałam, że już nie napiszę, ale czemu nie. Skąd taki temat? A no stąd, że ostatnio często boli mnie brzuch i poszłam do pielęgniarki szkolnej. Ona spytała się mnie czy jem zupy. Przyznałam, że rzadko. W internacie są zupy, ale nie za dobre. Więc jem tylko drugie dania. Tymczasem, zupy trzeba jeść. Dlaczego?

Bo bez spożywania zup i bez picia odpowiedniej ilości wody w naszym układzie pokarmowym jest za mało płynów. A to prowadzi do problemów, w skrajnych przypadkach do wrzodów. Zupy są źródłem niezbędnych składników odżywczych: beta-karotenu, błonnika, kwasów organicznych, tłuszczów, białek, witaminy D, E, C, B, minerałów. Oprócz tego znakomicie rozgrzewają i są łatwe w przygotowaniu. Są sycące, ale nie tuczą. Dlatego jedzmy zupy, bo to zdrowe!
Właściwie ugotowana zupa jest źródłem niezbędnych składników odżywczych. Sporo w niej minerałów: potasu (reguluje gospodarkę wodną i ciśnienie krwi), fosforu i wapnia (budulec kości i zębów), żelaza, magnezu, fluoru. Dostarcza witaminy E i beta-karotenu (zwalczają wolne rodniki), kwasów organicznych i błonnika (regulują trawienie). Krótko gotowane zupy warzywne zawierają też pewną ilość witaminy C (silny antyoksydant) i witamin B (wzmacniają układ nerwowy, chronią przed skutkami stresu). W zupie na wywarze mięsnym jest białko i tłuszcz (umożliwia przyswojenie witaminy A, D, E i K). Zupa z makaronem, ryżem, kaszą dostarcza węglowodanów (źródło energii), a z dodatkiem mleka – witaminy D.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/5-powodow-dla-ktorych-warto-jesc-zupy_36420.html
Właściwie ugotowana zupa jest źródłem niezbędnych składników odżywczych. Sporo w niej minerałów: potasu (reguluje gospodarkę wodną i ciśnienie krwi), fosforu i wapnia (budulec kości i zębów), żelaza, magnezu, fluoru. Dostarcza witaminy E i beta-karotenu (zwalczają wolne rodniki), kwasów organicznych i błonnika (regulują trawienie). Krótko gotowane zupy warzywne zawierają też pewną ilość witaminy C (silny antyoksydant) i witamin B (wzmacniają układ nerwowy, chronią przed skutkami stresu). W zupie na wywarze mięsnym jest białko i tłuszcz (umożliwia przyswojenie witaminy A, D, E i K). Zupa z makaronem, ryżem, kaszą dostarcza węglowodanów (źródło energii), a z dodatkiem mleka – witaminy D.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/5-powodow-dla-ktorych-warto-jesc-zupy_36420.htmlZupy dostarczają nam wiele składników odżywczych, witamin E, B, C, beta-karotenu (zwalcza wolne rodniki), kwasów organicznych i błonnika (reguluje trawienie) , minerałów: potasu (reguluje gospodarkę wodną i ciśnienie krwi), fluoru, fosforu, wapnia, żelaza, magnezu. W zupie gotowanej na mięsie są białka i tłuszcze, a dodatki do zup, np. makaron dostarczają węglowodanów. Te z dodatkiem mleka są źródłem witaminy D. Zupy są sposobem na dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilości warzyw. Znakomicie rozgrzewają, są dobre na przeziębienie (słynny rosół).
Właściwie ugotowana zupa jest źródłem niezbędnych składników odżywczych. Sporo w niej minerałów: potasu (reguluje gospodarkę wodną i ciśnienie krwi), fosforu i wapnia (budulec kości i zębów), żelaza, magnezu, fluoru. Dostarcza witaminy E i beta-karotenu (zwalczają wolne rodniki), kwasów organicznych i błonnika (regulują trawienie). Krótko gotowane zupy warzywne zawierają też pewną ilość witaminy C (silny antyoksydant) i witamin B (wzmacniają układ nerwowy, chronią przed skutkami stresu). W zupie na wywarze mięsnym jest białko i tłuszcz (umożliwia przyswojenie witaminy A, D, E i K). Zupa z makaronem, ryżem, kaszą dostarcza węglowodanów (źródło energii), a z dodatkiem mleka – witaminy D.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/5-powodow-dla-ktorych-warto-jesc-zupy_36420.html
potasu (reguluje gospodarkę wodną i ciśnienie krwi), fosforu i wapnia (budulec kości i zębów), żelaza, magnezu, fluoru. Dostarcza witaminy E i beta-karotenu (zwalczają wolne rodniki), kwasów organicznych i błonnika (regulują trawienie). Krótko gotowane zupy warzywne zawierają też pewną ilość witaminy C (silny antyoksydant) i witamin B (wzmacniają układ nerwowy, chronią przed skutkami stresu). W zupie na wywarze mięsnym jest białko i tłuszcz (umożliwia przyswojenie witaminy A, D, E i K). Zupa z makaronem, ryżem, kaszą dostarcza węglowodanów (źródło energii), a z dodatkiem mleka – witaminy D.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/5-powodow-dla-ktorych-warto-jesc-zupy_36420.html


potasu (reguluje gospodarkę wodną i ciśnienie krwi), fosforu i wapnia (budulec kości i zębów), żelaza, magnezu, fluoru. Dostarcza witaminy E i beta-karotenu (zwalczają wolne rodniki), kwasów organicznych i błonnika (regulują trawienie). Krótko gotowane zupy warzywne zawierają też pewną ilość witaminy C (silny antyoksydant) i witamin B (wzmacniają układ nerwowy, chronią przed skutkami stresu). W zupie na wywarze mięsnym jest białko i tłuszcz (umożliwia przyswojenie witaminy A, D, E i K). Zupa z makaronem, ryżem, kaszą dostarcza węglowodanów (źródło energii), a z dodatkiem mleka – witaminy D.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/5-powodow-dla-ktorych-warto-jesc-zupy_36420.htmlą sposobem na jedzenie odpowiedniej ilości warzyw. Są niskokaloryczne, jeśli są ugotowane na chudym mięsie i z małą ilością ryżu lub makaronu. Zupy też dobrze rozgrzewają. Są łatwe w przygotowaniu. Najbardziej treściwe są zupy kremy

Dzień kobiet + sałatka

Hej :) Wszystkim kobietom ( w tym i sobie) życzę wszystkiego najlepszego. Żebyście żyły w spokoju, szczęściu spełniając swoje marzenia. Dużo pieniędzy, fajnych chłopaków, zdrowia i wszystkiego co tylko chcecie. Dostałyście coś dzisiaj? Ja dostałam storczyka od taty :3 Uwielbiam storczyki <3



Dzisiaj pozbierałam z lodówki to co akurat mi wpadło w oko i zrobiłam sałatkę. Były to:

- kapusta pekińska
- ogórek świeży
- papryka świeża
- nasiona słonecznika
- pieprz, zioła (najlepiej żywe) i sól do smaku
- oliwa z oliwek

Sałatka wyszła fajnie. Polecam każdemu :)

A tak poza tym, to dzień na razie mija spoko. Zaraz do kościoła i potem znowu do internatu. Boże nic nie zrobiłam z lekcji...


Mam sporo nauki, a się obijam... Oj muszę jakoś to nadrobić. Mam jeszcze trochę czasu do matury i jeśli za przeproszeniem zepnę tyłek to będzie dobrze. Tylko nie mogę się poddawać. Muszę wziąć się za siebie. Już tyle razy dawałam sobie postanowienia i nic z tego nie wychodziło. Muszę zaczerpnąć pomocy tam u góry. Czytam książkę Beaty Pawlikowskiej pt. "Jestem Bogiem Podświadomości". Jest bardzo pouczająca i wiele można z niej wyciągnąć. Wkrótce ukarze się jej recenzja. Gorąco ją wam polecam. Ostatnio też zaczęłam znowu grać na gitarze. Uczę się piosenki "Heart on fire" Jonathana Claya oraz Willamette Stone "Today" i "Heart like yours". Takie łatwe pioseneczki :p Znacie?  No i cały czas próbuję złapać F. To jest naprawdę trudne! Podziwiam tych, którzy to potrafią.  Jeśli znacie fajne i dość łatwe do grania piosenki (znaczy bez chwytów barowych) to możecie tu zaproponować ;) I to uczucie, kiedy dzieci grają lepiej niż ty -_-



Tymczasem, życzę wam miłej niedzieli i całego tygodnia. Trzymajcie się. Do napisania :*