poniedziałek, 23 stycznia 2017

Nowa recenzja trylogii "Dotyk Julii" autorstwa Tahereh Mafi



Witam. Już kiedyś tutaj pisałam o tej trylogii, ale przed chwilą skończyłam czytać ją poraz drugi. Te książki otrzymałam od mojej siostry jako prezent świąteczny, za co jej serdecznie dziękuję.
Nie zdawałam sobie sprawy z tego, że historia Julii może znowu tak mną zawładnąć, że znowu będę przeżywać ją tak intensywnie. Piszę tą recenzję, ponieważ poprzednia nie jest według mnie wystarczająca.
Tym, co najbardziej mnie urzeka w tej opowieści jest jej zmienność. Znam wiele książek, których bohaterowie praktycznie się nie zmieniają, albo zmieniają się w jakimś stopniu. A Julia zmienia się całkowicie, tak samo jak jej historia. I  to jest najbardziej zadziwiające i piękne. Bo życie, prawdziwe życie jest równie zmienne. Bo każdy z nas w którymś momencie swojego życia musi się zmienić. I to dzieje się w tej trylogii.
Poza tym w tym dziele literackim przepięknie opisane są uczucia. Mamy tam liczne metafory, porównania, które idealnie opisują uczucia bohaterów, a szczególnie głównej bohaterki. Opisy są zmysłowe, pełne napięcia i zaskakujące. Jeszcze nigdy tak bardzo się nie wczułam w opowieść. I za to będę uwielbiać tę trylogię chyba do końca życia. Jest to chyba druga historia, którą czytałam po raz drugi. I nie żałuję. I całkiem możliwe, że przeczytam ją znowu. Za jakiś czas. A potem jeszcze raz.
Poza tym cała trylogia niesie ze sobą przesłanie. Julia jest dowodem na to, że w życiu nie wolno stać w miejscu i użalać się nad sobą. Jej historia pokazuje, że trzeba akceptować siebie i żyć ze sobą w zgodzie, choć tak naprawdę bohaterka osiąga to dopiero pod koniec trzeciej książki. Jednak, to pokazuje, że zmienienie siebie jest jedną z najtrudniejszych rzeczy w życiu. Bo łatwo jest obwiniać innych za swój stan. Znacznie trudniej jest znaleźć przyczynę tego zła w sobie i ją pokonać.
Ta trylogia pokazuje, że człowiek powinien codziennie walczyć z tym, co go powstrzymuje od wielkich rzeczy. Bo gdy wygramy walkę ze sobą, wtedy będziemy mogli podbić świat. I o tym jest ta trylogia.
Polecam ją każdemu, kto w siebie ne wierzy oraz każdemu, kto chciałby poznać historię dziewczyny obdarzonej z pozoru strasznym przekleństwem, a w rzeczywistości niezwykłą mocą. Ona może wam pomóc odkryć odpowiedzi na pytanie, które być może was dręczą: "Dlaczego jestem taki jaki jestem?" "Czy mogę coś osiągnąć w życiu?" "Co mogę zrobić, żeby zmienić swoje życie?" Wierzę głęboko, że ta historia może wam pomóc.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz